XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

divendres, 7 de gener del 2022

Tomàs Camacho Molina

 




Que no falten roses


Procuro que no falten roses a casa meua.


M’agrada acostar el nas

i olorar la seua exquisida fragància.


No les agafo del roser amb avarícia,

procuro que algunes queden al roser

per a la gent que passa

i per a mi mateix.


Quan es marceixen les llanço

i netejo el got que fa de florer.


Em pregunto per a què serveix un roser?

Em responc que és pura recreació.

29 d’octubre de 2021


EVOCACIÓ DE MIQUEL PATON


Avui, en el meu habitual tomb en bici pel terme,

em preguntava quina era la sincronia

que ens portava a trobar-nos

i tenir aquelles converses

en què s’ajuntaven pintura i poesia,

però, sobretot, el gaudi

de l’escenari excepcional

que ens acollia.


Miquel era meticulós en la seua faena.

Li donava a la pintura, a l’art,

una impregnació trascendent.


Conec Miquel, penso jo, gràcies a Ramon.

En una època de pinzellada voluminosa

i lleugerament figurativa

que em feia recordar Miquel Barceló.


Més tard, la seua pintura

em portava a Klee i Mondrian,

però es tractava d’ell mateix,

de fer abstracció del paisatge

tan pròxim d’espills i retícules.


Pintar al retaule de la capella

de Santa Maria dels Prats

va propiciar el miracle

d’ajuntar, terra, mar i cel

en una gradació transcendent

que se sosté amb la fe.


https://www.youtube.com/watch?v=_-shpjnBnvk

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici