XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

divendres, 21 de desembre del 2018

Sun Artigas

SENDERES DE VIATGE INGRÀVID


ALBIRANT EL NORD

L'aigua s'emmiralla als meus ulls,
el riu en mi transita;
del fons de l'iris
la barca varada té set de ruta
Com puzzle en mà
la vida es fa a cada glop
L'aire tebi
aixeca el vol de l'oreneta,
pessics d'aigua al bec
La quietud viatja riu amunt;
flaires volàtils al musell del gos
renoven un fràgil interès,
braçades obren l'aigua
de nedadors incerts
que es capbussen per mars ignots;
el nèctar de flors
en el rogent de les libèl·lules

NOCTURN

Davant la badia, aigües càlides
aborden la riba
–la blanca escuma ho celebra–
petjades de caminants obstinats
adornen amb capricis de gala
la sorra bruna,
embriacs de vida
a hora foscant, quart creixent
mostra l'esperó llampant

DE LA FORJA DE LA NATURA  1

Allò que puc destil·lar
amb la força de la meva petjada
fent solc pel jardí de finestres obertes
amb tresors de brasa encesa,
em conforta i em du al cor de casa
on hi deixo una flor



DE LA FORJA DE LA NATURA  2

De pinzellades em faig el vestit
al mirall de la natura
No em serveix res més ni ho pretenc
La quietud callada em torna a casa
on m'hi reconec
Deixo sobre la taula
les flors que porto a les butxaques
i el meu ésser s'alimenta de cada esclat
de color, forma i olor

ESCENES RURALS

Xiuxiueigs i rialles
han sorprès la meva vida
corredisses al portal
mirades lluminoses
s'escolen per escletxes;
bandolers d'infantesa nua
ramassen veritats
i escorcollen vida
Aventurers d'un nou dia

MEETING POINT

En la cruïlla de blaus salobres
submergim el cor
En l'horitzó infinit
configurem els somnis
En les planes verdes
el temps ja no és temps
En les muntanyes
cada tombant és esperança
En la nit oberta
fem l'ullet als estels

i encetem el diàleg

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici