XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

divendres, 12 de gener del 2024

Montse Pallarés



LA POESIA


Quan tinc foc al cap

i el cor em surt a bots.

Quan necessito entendre

l'entramat de la meva vida.


Aquí entra la meva poesia.


Quan un nen em mira

amb la seva mirada tendra,

quan em mira,  em somriu 

i em dona la mà.


Allí naix la poesia.

 

Quan m'adono

que els detalls són l'essència de les coses.

Quan sento

una gran remor a l'horitzó.


Intueixo la poesia.


Quan hi ha silencis que parlen

i a la vora, una mà amiga.

Quan hi ha un instrument que toca  

i m'explica una història bonica.


Això és la poesia.


Quan noto que les teves mans

desperten la meva pell.

Quan els teus llavis em porten dolçor

a la meva boca anhelant i seca.


Jo sé que allí m'espera la poesia.


Quan em vaig adonar

que en l'estimació no hi ha fronteres.

Quan vaig saber 

que l'esclau mentre balla és lliure.       


Llavors, em vaig dedicar

a ballar, a escoltar, a sentir i a estimar.                               


I tot això serà, per a mi i per sempre més,

“la poesia“.

Parlant amb la Mar



Acabava de llevar-me, els cabells embolicats,

els llavis pàl·lids, sense pintura.

L'aurora em mirava complaguda, i el sol naixia

vermell i ataronjat de dintre de la mar.


Que em deia: No vulguis que et dibuix-hi 

com la mare millor del mon i

no et plasmaré com una esposa entregada

 de cabells color de mel.


Avui, vull estimar-te així de natural,

sent una gota meés d'aigua d'aquesta immensitat,

necessitada d'amors que no poden ser

i acceptant els amors reals.


Alo que jo li contesto:

Pels meus somnis contemplo cada dia la sortida del sol,

i miro per la finestra desitjant llibertat,

i vesso les llàgrimes que a dintre em fan mal.


Mocadors humits emen preparen per un dia

que desitjo aconseguir la felicitat,

l'hora és dolça i em compensa,

perquè jo no escric:, jo somio amb les mans.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici