Tomàs Camacho Molina
PONT DELS ESTRETETS
A Nuri Prades
El silenci ressona dins del silenci.
La nit va
avançant,
cobreix d’argent
viu
les pedres
i les plantes abrusades
per
l’inclement sol de l’estiu.
L’ull del pont, que ans acollia
un tendre
brogit,
ara és ull
d’agulla,
pas de silenci
o de les sigiloses
petges dels animalons nocturns.
Si ans, la tarda era teixida
de sorolloses espases de cigales,
de brunzits de laborioses abelles
que cerquen el romer i el timonet;
ara, avançada la foscor,
el soroll és el silenci
i el silenci és el no res
que ens porta a la temor
de l’infinit o del no res.
Ara, davant del paisatge en calma,
cobert pel fi tel de la foscúria
ens obrim a tardanes reflexions.
Estem davant d’una obra
l’origen de la qual no hem conegut.
Ens sentim insignificants i part d’un
tot.
L’home pot ser creador o recreador,
davant
del llenç, infinites formes i colors
s’aposenten
com palometes sobre
la
flor sucosa i alimentícia
de
les figues de pala.
En
silenci, ens aboquem a allò que la vista
ens
porta de perdurable.
En
silenci, som intèrprets de la simfonia
muda
que se’ns ofereix als ulls.
L’artista
ha creat, nosaltres, espectadors,
en
silenci, hem recreat.
El
paisatge creixeria estèril
si
algú no interpretés
els
anys passats, l’aigua
que
ha dixat de córrer,
les
tardorals i primaverenques
avingudes
d’un llit desacostumat
a
la impetuosa aigua.
Una
pintura romandria estèril
si uns ulls
no li donessen,
des
del silenci,
no
li atorguessen
vida
nova.
Tota
paraula naix del silenci
i
esdevé silenci quan tot acaba.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]
<< Inici