XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

dimecres, 25 de gener del 2023

Montse Pallarés



AQUESTA MATINADA


Són les cinc de la matinada

i em desperto tot d'un plegat.

He tingut un somni

que molt neguitosa m'ha deixat.

 

I, ara... No puc dormir,

no em deixen els records d'un temps llunyà.

Records que van quedar sempre dintre de mi

i, ara, en aquest moment m'han despertat.


Contemplo com un nou dia va clarejant

i lentament la seva llum em va saludant.

Jo em sento inquieta

i una bufada de records van aflorant.


Recordo aquella velleta

amb qui ens unia una gran amistat.

Ella estava sola

i a mi sempre m'estava esperant.


Semblava que no s'atrevien

a acariciar-me les seves mans,

perquè deia que eren rugoses i seques

i les meves molt suaus.









Una gran nostàlgia l'envaïa.

Records d'uns temps passats.

Recordava el mar, les muntanyes…

Tot ho veia amb molta claredat.


Ella sempre em deia

que la vida no era justa,

perquè el cor no envellia com el cos

i ho trobava un disbarat.


A mesura que jo em vaig fent gran,

poder la comprenc millor,

la porto sempre dintre del cor

i els meus somnis li dedico de quan en quan.


Ja no podia estimar com ella volia,

moltes coses els anys li havien robat,

cada solc de la seva cara era una batalla

que poc a poc s'havia deixa't guanyar.


Però... Ella per a mi no envellia,

una gran mestra per a mi va ser.

Una gran lliçó vaig aprendre d'ella:

No envellim amb els anys.

Renaixem cada dia!!!




                                                        abril 2022

               VINE AMB MI


 

Vine amb mi i et portaré per camins de serenor,

on el riu és com un mar i la vista es perd.


Vine amb mi, dona’m les mans

i anirem per un llarg camí que no té final.


Vine amb mi, que sentiràs totes les olors,

les mes dolces que mai has olorat.


Vine amb mi, que sentiràs com el cor et trontolla,

com s'esbarra i no el pots aturar.


Vine amb mi, que la nit fosca no et faci por,

que la lluna serà plena i ens espera amb la seva

esplendor.]


Vine amb mi i et portaré per camins de serenor,

on el riu és com un mar i la vista es perd.



Vine amb mi, perquè jo també vull venir amb tu,

visitarem bonics paratges que mai abans hem visitat.


                                            23 abril 2022


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici