XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

dijous, 14 de gener del 2016

Baltasar Casanova & Josep M. Bonet

Baltasar Casanova & Josep M. Bonet


LA MARIA  


Aquella nit la Maria
Va ser tota de Joan
Vora el riu quina alegria
Quan s’estaven estimant.


A la Gola del Galatxo
Un mal vent se l’emportà
Joan bon mariner
Ha deixat de navegar.


Maria no sap que passa
I no para de plorar
Joan bon mariner
Ha deixat de navegar.


No fan olor de canyella
Els llençols que té al llit
Ni s’omple la nit de menta
Perquè Joan no està aquí.


Maria no sap que passa
I no para de plorar
Joan bon mariner
Ha deixat de navegar.


El llaüt vol consolar-la
Maria no plores més
I el riu surt a buscar-la
I ella no pot fer-hi res.

Del riu li venen imatges
Que li parlen de Joan
Són reals no són miratges
I ella les va a buscar.


Maria ja sap que passa
Ha deixat ja de plorar
Joan bon mariner
S’ha oblidat de navegar.
Josep M. Bonet & Baltasar Casanova


L’assassí del punxonet


Sóc l’assassí del punxonet     
M’agrada molt la meua feina  
Pelo a la gent,
tot per encàrrec.
Vull que el client,
quede content  
i satisfet.
La meua feina, és apassionant,  
em fascina.


No cal ser dur  ni cal se tendre.
Només tenir la sang molt freda  
I el punxonet  
ben esmolat,
I la mollera  
del tot desperta, i els ulls ben vius  
I els peus lleugers,
per si de cas  
s’ha de fugir
a la carrera.

Sóc l’assassí del punxonet      
M’agrada molt la meua feina.
Pelo la gent,
tot per encàrrec.  
Vull que el client
quede content  
i satisfet.
La meua feina és apassionant,
em fascina.




Sé que jo sóc un artistàs  
dels que pel món en queden pocs.
Autodidacta  
de la matança,
Clavo el punxó perfectament en un cop net.
No tinc estudis,
sóc un freelance  
de la neteja.  

Pago els autònoms, defraudo a Hisenda,
Un  ciutadà dels més honrats.
No robo ningú.
I el matar   
Sols és faena,
com no hi ha vici,  tampoc hi ha pena
Sóc un freelance,
no puc parar  
De treballar.


Sóc l’assassí del punxonet     
M’agrada molt la meua feina  
Pelo a la gent,
tot per encàrrec  
Vull que el client, quede content  i satisfet   
Sóc un freelance,
la meua feina  

em fascina.

1 comentaris:

Blogger prova ha dit...

Ei, felicitats! El primer poema és bonic,desperta sentiments. Amb el segon m'heu deixat parada! M'heu sorprès i això... m'agrada! Montse Boldú

3 de febrer del 2016, a les 16:20  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici