XV Mostra Oberta de Poesia a Alcanar

La Mostra Oberta de Poesia a Alcanar és una trobada poètica que acull diverses tendències poètiques al voltant del Dia Mundial de la Poesia

dimecres, 15 de gener del 2020

Albert Gavaldà Irujo


Ciutat

Plena de nens que només sabran
coses que jo sé, i que no vull dir-los.
Gabriel Ferrater, «La ciutat»


Drets carrers per fugir de mala gana
dels llocs on estimaves,
que ja no et portaran
fins als angles de cos
on s’oblida la injúria del temps.

I els munts de viatges en metro,
de paper per mecanografiar
que comences a aprendre a dir-ne
anys que se’t fan
i se’t desfan als dits de tants silencis.

Cremada terra de ningú,
ara que tu te m’esparraques lluny,
sense gens de refús
de l’alterna mà forastera
que no et durà res meu,
cremada terra de ningú.
Més estranger, ni em moc de casa:
enlloc no habito,
res no m’habita tampoc i tot és
sensiblement absent.

Ciutat, puta. Numero deus
impari gaudet, sento que crida
la irrisòria veu de blaus difunts
als retalls d’horitzó
que s’ensagna d’un sol
més.
        Quan no trobes en quina cantonada
desempallegar-te de tu
i perdre’t dins la ciutat sense cor,
sense complaure’t en els déus sinistres
de sets i fams simbòliques.

Furetejo papers d’altres.
                                      Aquests
es besen.
               He escoltat tristes paraules 
secretes que no m’han dit res de tu.

Navata, 1992
De Poemes d’Abissínia (Pagès Editors, 2019)

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici